Wednesday 11 October 2017

Best Forex Sentiment Indikatorer


UNIT B Analytiske verktøy 4. Sentimentindikatorer Tilfeldig gang og effektiv markedshypotes Hvis grunnleggende analyse ville bestemme egenverdien av penger og dermed av finansielle eiendeler, ville det ikke være noen bobler, ingen forsinkelser og ingen økonomiske kriser. Selv om fundamentale faktorer bidrar til markedsdeltakernes selvtillit og pessimisme om økonomien, varierer prishandlingen ofte så mye fra hva en rasjonell grunnleggende modell forutsetter. Svaret er i følelser og følelser fra markedsdeltakere, i ett ord: følelser. Pris handling kan sees som uttrykket for kollektiv psykologi oscillerende mellom optimisme og pessimisme. Som med hvilken som helst oscillator. Det vil være topper av både følelsesmessige ekstremer som driver prisene opp og ned. Disse ekstremer forklarer de mange inkonsekvensene i økonomiske rapporter som er gunstige for en bestemt valuta, og markedet reagerer i motsatt retning. Markedssentimentet presenteres ofte som en karakteristikk for mengdeadferd. Mennesker oppfører seg under påvirkning av andre mennesker og viser en tendens til å tilpasse seg mengden - selv om mengden er feil. Crowds tenker vanligvis og handler annerledes enn enkeltpersoner opptrer når de ikke påvirkes av andre. På finansmarkedene resulterer dette i at markedsdeltakere ikke tar objektive handelsbeslutninger basert på rasjonelle konklusjoner, men heller følelsesmessige beslutninger basert på følelser. Med subjektivitet og usikkerhet som får så stor betydning i prisaksjonen, har modeller som tilfeldige turhypoteser utviklet seg rundt ideen om at markedene er helt uforutsigbare og umulig å overgå i det lange løp. Dette er også den grunnleggende forutsetningen for nærstående, den effektive markedshypotesemodellen, som sier at markedene består av mange rasjonelle deltakere som stadig reagerer på ny informasjon og reflekterer den nye informasjonen i prisen. Informasjonen inkluderer ikke bare det som for tiden er kjent om markedet, men også fremtidig forventning. Det er sikkert sant at informasjon på de finansielle markedene for 150 år siden ikke var så raskt fordøyd som det er i dag, men gjør hastigheten på informasjonsbehandling og deltakerens rasjonalitet gjør markedet virkelig effektivt. Det er en gammel vits om en økonom som rusler nedover gaten med en handelsmann når de kommer på en 100 dollar regning som ligger på bakken. Som handelsmannen når ned for å plukke den opp, sier økonomen at det ikke er noen ekte 100 dollar-regning, ville noen allerede ha plukket den opp. Quot Spøkelsen viser humoristisk ideen bak den effektive markedshypotesen. Hvis valutakursene var forutsigbare, ville mulighetene bli utnyttet så fort at slike muligheter ville forsvinne på et konkurransedyktig og effektivt marked. Men hvis markedene er effektive, så hvorfor oppdager vi avvik i valutakurser fra deres grunnleggende. Hvorfor uttrykker markedsdeltakere mer etterspørsel og til slutt kjøper etter en betydelig prisvekst Denne virkeligheten går i motsetning til de konvensjonelle tilbuds - og etterspørselslikninger vi har lært så langt, nemlig at investorer kjøper lavt og selger høyt. Markeds effektivitetsmodellen tilskriver dette faktum til overdreven spekulasjon i markedene, selv om den ser på spekulasjoner positivt, da det øker markedets effektivitet og likviditet. selv om det øker volatiliteten. La oss se tilbake til prishandling for et øyeblikk. Hvis vi forenkler mekanikken til en felles butikktransaksjon, kan vi si at i et detaljhandelsmiljø setter selgeren prisen og kjøperen måler sitt behov for varen mot prisen som blir spurt og tar en beslutning om å kjøpe eller ikke. I en markedstransaksjon blir det litt mer dynamisk fordi både selger og kjøper kontinuerlig tilpasser sine prisforventninger avhengig av tilgjengelig informasjon. Merk at informasjon kan komme fra markedet og fra eksterne kilder. En potensiell selger som tror at prisen kan være høyere i fremtiden, kan velge å holde seg utenfor markedet og håper å få en høyere rente. Hvis nok selgere gjør det samme, vil avtaleprisen stige til neste tilgjengelige leveransnivå. Omvendt, hvis handelsmenn tror at prisen kan falle fra nå av, så kan de redusere sine egne tilbud til de finner en kjøper, som faktisk driver markedsprisen lavere. Vi kan utlede fra eksempelet at prisbevegelser er de samlede reaksjonene fra markedsdeltakere for å endre informasjon. Du vil ofte høre at ldquothe-markedet reagerte på den eller den måten til newsrdquo, men i virkeligheten var den flyttede prisen en massebeslutning, og prisen var dens representasjon. Den vanlige bruken av denne personifiseringen av markedet har en tendens til å skjule hva som er det viktigste psykologiske aspektet i markedsadferd: ldquomarketrdquo er et konglomerat av sinnene til deltakerne. Det som produserer markedsbevegelse er forskjellen mellom hva de fleste deltakere forventer eller tror skal skje, og en nyankomne informasjon som endrer den generelle forventningen eller troen. Når vi hører at en viss økonomisk rapport allerede er 39priset inn i markedet39, betyr det at den nye utgitte økonomiske rapporten ligger på eller nær den generelle oppfatning av hva resultatet ville være. Denne generelle oppfatningen samsvarer ikke med noen rasjonell grunnleggende modell, fordi den i stor grad er basert på tro. Det ser ut til å dominere valutakursbevegelser over analytiske modeller. Den effektive markedshypotesen sier at markedsdeltakere har rasjonelle forventninger, og det står også at deltakerne i gjennomsnitt er riktige. Det opprettholder også at all ny relevant informasjon gjør deltakerne oppdatert sine forventninger på riktig måte. I denne forstand aksepterer modellen at investorers reaksjoner vil være tilfeldig, men den totale effekten fra alle deltakerne reaksjoner, det vil si ldquomarketrdquo, vil alltid være riktig. Å hevde at fremtidige priser ikke kan forutses ved å analysere historiske priser eller andre historiske data, opprettholder det at det ikke er mulig å profittere fra markedet i det lange løp. Dette innebærer at verken grunnleggende analyse eller teknisk analyse teknikker er i stand til å produsere fortjeneste på en pålitelig måte. Men selv etter flere tiår med empiriske og teoretiske tvister har økonomer ennå ikke kommet til enighet om hvorvidt de finansielle markedene er effektive eller ikke. En av årsakene til denne situasjonen er at den effektive markedshypotesen i seg selv ikke er en veldefinert og empirisk refutabel hypotese. For å gjøre det operativt, må mange variabler og hjelpeshypoteser tas i betraktning som investorsrsquo mål, deres nivå av informasjon, deres risikofremstillinger, deres kapitaliseringsnivåer, alle disse aspektene som påvirker deres tro. Behavioral Finance Her er der en tverrfaglig ramification av økonomiske studier dukket opp: behavioral finance. Behavioral Finance er et område for økonomisk forskning som undersøker de psykologiske faktorene som påvirker investeringsbeslutninger. Behavioraløkonomer tilskriver hva de kaller kvoteanomalier i finansmarkedene til psykologiske faktorer eller atferdsmessige forstyrrelser, som påvirker investorer og begrenser og forvrenger sin informasjon, noe som resulterer i feil konklusjoner - selv om informasjonen er riktig. Et ekstremt marked som en spekulativ boble er en åpenbar uregelmessighet: i det synes markedsdeltakere å handle på irrasjonell utroskap. med utsikt over den underliggende verdien av eiendelene som handles. Få investorer drar nytte av slike irrasjonelle bobler fordi, som John Maynard Keynes kommenterte, kan quotMarkets forbli irrasjonelle lenger enn du kan forbli solvent. quot En langsiktig trend. for eksempel, ses også som en anomali. For oss er det imidlertid viktig at markedstrender ikke er et logisk resultat av de makroøkonomiske forholdene, men heller en kollektiv reaksjon fra markedsdeltakere på de forholdene som er rapportert i nyhetene. For å forstå markedsadferd og pris handling ser adferdsforskere på flere menneskelige og sosiale kognitive og følelsesmessige forstyrrelser som: Overbevissthet i egne evner som handels - eller investor overreaksjon til nyankomne opplysninger, en forutinntatt markedsvisning (som betyr vedvarende handelshandel strategi, selv om en slik strategi ikke feiler eller ignorerer ny informasjon som kan motsette seg handelsbeslutningene i markedet), tap aversjon (det har vist seg empirisk at folk foretrekker å unngå tap enn å skaffe gevinster) penger illusjon (refererer til det faktum at folk ikke tenker på valuta i ekte vilkår, men i nominelle termer) frykt for anger (som fører til at investorene holder seg å miste posisjoner for lenge i håp om at de vil bli lønnsomme, eller likvide vinnere for tidlig for å låse inn fortjeneste før de blir til tap) marginal bruk av penger (hvor frøkapital er mer verdifull enn flere gevinster) manglende evne til å bruke komplisert snarere enn lineær resonnement (noe som betyr en rasjonell tildeling av markedsreaksjon til bestemte årsaker) og ulike andre forutsigbare menneskelige feil i resonnement og informasjonsbehandling. Et godt eksempel på den rasjonelle tilskrivelsen til spesifikke årsaker er sett i den daglige rapporteringen av nyheter. De vanlige finansmediene har en tendens til å forklare hva som skjedde i stedet for hva som skal skje. I alle fall er prisen handling alltid rapportert som skyldes en god og rimelig årsak. Hvis markedet er opp, er grunnene til hvorfor det er opp valgt, og hvis det er nede, er det også forskjellige grunner til å forklare det. Mediene forteller publikum hva de vil høre, fordi det er laget av journalister, ikke handelsmenn. Så obsessene til journalister spegulerer folkets mengder. Hovedbegrensningen i atferdsøkonomisk forskning er den samme som med de mer rasjonelle modellene, det vil si å knytte årsaken til effekten. Men bortsett fra begrensningene, kan vi bruke grunnleggende for å behandle prishandlingen som en mengdeadferd, og bruke den som en kontrarisk indikator for å tjene penger på markedene. Blant annet interessante emner, i et webinar kalt Power Trading in Globalization 3.0. John W. O39Donnell bringer sant perspektiv til et tilsynelatende kaotisk marked som introduserer emner som menneskemengderstemning analyse versus konvensjonell analyse og årsaker til økonomiske boombustbobler. Kontraariske tilnærminger med sentimentindikatorer Det er studiet av menneskemengder som danner grunnlaget for kontraherende investeringer: selger når optimismen har toppet eller kjøpt når pessimismen har toppet og markedet har bunnet ut. En slik tilnærming kunne egentlig ikke eksistere dersom den effektive markedshypotesen var sant, da prisaksjonen hele tiden skulle bestemmes av det logiske grunnlaget. En kontrarisk tilnærming kan bare eksistere fordi prisene hovedsakelig bestemmes av markedssentiment. Publikums adferd er en sammensetning av mange typer partisk tenkning, og derfor er det nesten umulig å kvantifisere. Men likevel er det noen verktøy som faller under kategorien markedssentimentindikatorer som vi skal bruke for å fastslå bullish følelser og bearish markedssentiment. Det er mange sentimentindikatorer, og en nesten uendelig rekke måter å tolke dem på. I alle fall skal de brukes med andre indikatorer og til og med med den grunnleggende analysen som vi har beskrevet det så langt. Det er en generell oppfatning at en følelsesindikator er som en teknisk indikator basert på tidligere prisdata over en tidsperiode. Det vises på en eller annen måte som en teknisk indikator. men med noen forskjeller. Først av alt er det ikke basert på pristiltak i den måten en teknisk indikator er på. Dessuten går de ikke som tekniske indikatorer gjør. Sentimentindikatorer brukes oftest sammen med tekniske indikatorer for å generere kjøp og salgssignaler. Men kanskje det viktigste er deres brukervennlighet som risikostyringsindikatorer som vurderer om markedene når en følelse ekstreme, og det er derfor mulig å endre forspenning, eller hvis det fortsatt er rom for en trend ekstreme å utvikle. Det er mange forsøk på å måle markedssentimentet nøyaktig og så er det flere forskjellige typer følelsesindikatorer mdashonly noen presenteres her. En god ting om følelsesindikatorer er at de er gjennomsiktige og i mange tilfeller fritt tilgjengelige. La oss se på noen av disse indikatorene som kan være svært hjelpsomme til å se på markedssvingninger. COT gir oppdatert informasjon om trenden og styrken til engasjementhandlerne har mot den trenden ved å detaljere posisjoneringen av spekulative og kommersielle handelsmenn i de ulike futuresmarkedene. Husk at spot-Forex er et over-the-counter-marked, derfor er futuresmarkedet brukt som proxy for spotmarkedet. Commodity Futures Trading Commission (CFTC) utgir en ny COT-rapport hver fredag. COT-rapporten kan lastes ned gratis på CFTC. På FXstreet har vi en rekke COT-studier til din disposisjon, klikk her for å besøke vår COT-side. Hvis du ønsker å bruke en modulær versjon av COT-studiene, vennligst klikk her. COT-rapporten inneholder mye informasjon, men kjøttet i rapporten er dataene som viser netto lange eller korte stillinger for hver tilgjengelig futureskontrakt for reklame og ikke-kommersielle handelsmenn. Det finnes COT-rapporter for aksjehandlere (aksje futures), varehandlere (inkludert olje og gull) og valutahandlere (valutaterminer). Kommersielle handelsmenn representerer selskaper og institusjoner som bruker futuresmarkedet for å sikre risiko i kontanter eller spotmarkedet. Disse deltakerne foretrekker å kjøpe på svakhet og selge til styrke (negativ tilbakemelding eller motstrømshandel). De handler uten følelser, da de er sikringsrisiko. langsiktig, og endrer bare posisjoner når prisen avviker mye fra hva den anser som virkelig verdi. Det typiske kommersielle handelsmønsteret er gjennomsnittlig ned i et bearish marked (eller oppover, når det gjelder et oppadgående marked). Det synes å være enighet om at reklamefilmene (hedgers) er gruppen som bestemmer prisretningen. Disse markedsdeltakere har svært dype lommer, i den forstand at de kan tåle posisjoner mot markedstrender i lang tid. COT-rapporten gir oss en ide om trenden for en bestemt aktivaklasse og forteller oss hva de store pengene gjør. For å se etter markedssvingninger skal vi være oppmerksom på denne kategorien fordi reklame er vanligvis mest bullish på markedsbunn og mest bearish på markedstoppene. De gjør ikke dette på grunn av en kontrarisk tilnærming, men heller fordi de sikrer seg. Ikke-kommersielle handelsfolk, derimot, regnes som spekulanter. Denne kategorien inkluderer store institusjonelle investorer, hedgefond og andre enheter som handler i futures markedet for gevinster. Disse deltakerne er vanligvis trendfølgere, som kjøper når prisene øker og selger når prisene senker. De oppfører seg som positive tilbakemeldingshandlere: De går inn sent når trenden er i gang, lider gjennom eventuelle tilbakeslag og slutter sent når deres algorythms er overbevist om at trenden er over, slik at de mister tungt ved store trendendringer, spesielt når de vurderer at de vanligvis har høyt utnyttet posisjoner. Men misforstå ikke: de er ikke tapere, de gjør det bare dårlig som en gruppe sammenlignet med mer optimerte muligheter. Store spekulanter kan være assosiert med overlegne prognostiseringsevner, derfor vil du vite om de er netto lange eller netto korte og unngå å handle mot dem. Trender av ikke-kommersielle futureshandlere har en tendens til å følge trendene veldig bra. Men det er verdt å merke seg at i futures-markedet bruker alle valutaterminer futures US dollar som basisvaluta. Dette betyr at netto kort åpen rente på futuresmarkedet for den sveitsiske francen (CHF) viser bullish sentiment for USDCHF. Med andre ord representerer futuresmarkedet for CHF futures for CHFUSD, hvor lange og korte posisjoner vil være det motsatte av lange og korte posisjoner på USDCHF. Å vite hva de kommersielle og ikke-kommersielle handelsmenn gjør gjennom COT-rapporten gir oss en ide om markedets ekstremer for en bestemt valuta. Jamie Saettele, i sin bok ldquoSentiment i Forex Marketrdquo gjenopptar ideen ved å forklare: "du har sikkert lagt merke til at spekulativ posisjonering og kommersiell posisjonering beveger seg omvendt til hverandre. Hvis det gjøres en uttalelse om forholdet mellom spekulativ posisjonering og pris, så er motsatt sant om kommersiell posisjonering og pris. For eksempel: Spekulanter er ekstremt lange når reklame er ekstremt kort (og omvendt). En topp i pris oppstår når spekulanter er ekstremt lange og reklame er ekstremt kort (og omvendt). Spekulativ posisjonering er på riktig side av markedet for kjøttet i bevegelsen, men er feil ved svinget. Kommersiell posisjonering er på feil side av markedet for kjøttet i bevegelsen, men er riktig på turn. quot Kilde: ldquoSentiment i Forex Market rdquo av Jaemie Saettele, John Weiley Sons, Inc. 2008 Å få en kant med følelsesindikatorer var ITC 2008-studien presentert av Jamie Saettele. Forfatteren bor mye dypere i den kombinerte bruken av COT-dataene, og gir næringslivet et analytisk verktøy for å forstå hva som faktisk påvirker prisaksjonen og hva er bare midlertidig støy. Som han sier: quotevery markedet toppen er ledsaget av en følelse ekstreme, men ikke alle følelser ekstreme fører til et marked top. quot Expert Wade Hansen, forklare hvordan du bruker COT indikatoren i din handel. VIX (Volatility Index) har en god del popularitet og nytte for Forex-forhandlere som en markedssensorindikator for å måle implisitt volatilitet. Husk, volatilitet er størrelsen på bevegelse som en pris avviker fra den gjennomsnittlige prisen over en angitt tidsperiode. Spesielt måler VIX den underforståtte volatiliteten. heller enn den historiske volatiliteten. av opsjonsgrensen og solgt på SP 500-indeksen. Hvis vi vurderer alternativer som et beskyttende tiltak mot en korrigerende prisflytte mot en stor trend. da forstår vi at jo større den implisitte volatiliteten er, desto større er frykten blant trenden etter handelsmenn at markedet når en ekstrem (en bunn eller en topp). Det er noen valutaer som er følsomme for aksjemarkedene, og det er derfor denne indikatoren også tjener til å bygge en Forex trading metodikk. Som med andre sentimentindikatorer ser handelsmenn på ekstremer i VIX. Hvis VIX viser en downtrend, betyr dette at handelsmenn kjøper færre alternativer. som igjen betyr at de er selvtilfreds med de underliggende prisene. Når VIX treffer en ekstrem bunn, forbereder handelsmenn seg for en reversering i VIX som innebærer at et høyere risikomarkedsmiljø kommer snart. Par som USDJPY eller EURJPY er følsomme for aksjekursene og kan dermed finne et pålitelig verktøy i denne indikatoren. En bunn i VIX kan ses som en reversering fra en topp ekstreme i de parene som handelsmenn har nådd en topp av selvtillit og optimisme mot trenden. For å kunne bruke følelsesindikatorer og spesielt VIX. handelsmannen skal først og fremst finne ut hva som er dagens tema i markedet. For det andre, hvis VIX reverserer fra en bunn som viser økt risikoaversjon, må handelsmannen finne ut hvilke markeder som i dag viser mer optimisme, for å komme inn på en kontrarisk bevegelse. Det kan ta litt tid før alt denne nye informasjonen synker inn. Et godt utgangspunkt er å dele ideene dine på forumet med andre medmennesker. Hva du har lært av dette kapittelet: Å vurdere styrkenes eller svakhetene i en økonomi, å dømme sentralbankpolitikken og å gi innsikt i de mange økonomiske variablene som utgjør en moderne industriell økonomi. Valutakursene reflekterer ikke alltid relative underliggende økonomiske forhold, da de kan avvike fra de viktigste prognosemodellene. Det som anses å være grunnleggende, nemlig økonomiske indikatorer, er mange ganger ikke helt grunnleggende for prishandling. Det virker som når prisene går opp, vil enhver indikator som peker i motsatt retning bli ignorert. Sentimentindikator er et svært spesifikt verktøy for å anvende en teknisk tilbøyelig analyse til markedsvariabler som er vanskelige å måle, nemlig: frykt og grådighet. Forex Market Sentiment Indicators Ifølge april 2012, Valutakomiteer for halvparten. det er i gjennomsnitt nesten 4,3 milliarder forex spot transaksjoner på daglig basis. Med så mange deltakere - de fleste av dem handler av spekulative grunner - å få en kanten i valutamarkedet er avgjørende. Fundamentalanalyse gir et bredt syn på en valutapar s bevegelser og teknisk analyse definerer trender og bidrar til å isolere vendepunkter. Sentimentindikatorer er et annet verktøy som kan varsle handelsmenn til ekstreme forhold og sannsynlige prisendringer, og kan brukes i forbindelse med teknisk og grunnleggende analyse. Sentimentindikatorer Sentimentindikatorer viser prosentandelen, eller rådata, av hvor mange handler eller forhandlere som har tatt en bestemt posisjon i et valutapar. For eksempel, anta at det er 100 handelsfolk som handler et valutapar hvis 60 av dem er lange og 40 er korte, så er 60 av handlende lenge på valutaparet. Når andelen av handler eller handelsmenn i en posisjon når et ekstremt nivå, blir sentimentindikatorer meget nyttige. Anta at ovennevnte valutapar fortsetter å stige, og til slutt er 90 av de 100 forhandlerne lange (10 er korte). Det er svært få forhandlere igjen for å fortsette å presse trenden opp. Sentiment indikerer at det er på tide å begynne å se etter prisendring. Når prisen beveger seg lavere og viser et signal som det har toppet, går sentimenthandleren inn i kort, forutsatt at de som er lange, må selge for å unngå ytterligere tap når prisen faller. Sentimentindikatorer er ikke eksakte kjøps - eller selgesignaler. Vent på prisen for å bekrefte reverseringen før du handler på følgesignaler. Valutaer kan forbli på ekstreme nivåer i lange perioder, og en reversering kan ikke oppstå umiddelbart. Ekstreme nivåer vil variere fra par til par. Hvis prisen på et valutapar har historisk reversert når kjøpet når 75, når antall lengder når det nivået igjen, er det sannsynligvis at paret er ekstremt, og du bør se etter tegn på prisendring. Hvis et annet par har historisk reversert når om lag 85 av forhandlere er korte, vil du se etter en reversering på eller før dette prosentnivået. Sentimentindikatorer kommer i forskjellige former og fra forskjellige kilder. En er ikke nødvendigvis bedre enn en annen, og de kan brukes sammen med hverandre, eller konkrete strategier kan skreddersys til den informasjonen du finner lettest å tolke. Engasjement av Traders Reports Et populært verktøy brukt av futures tradere er også aktuelt for spot forex handelsmenn. Commitment of Traders (COT) er utgitt hver fredag ​​av Commodity Futures Trading Commission. Dataene er basert på stillinger holdt fra foregående tirsdag, noe som betyr at dataene ikke er sanntids, men det er fortsatt nyttig. Tolking av de faktiske publikasjonene som er utgitt av Commodity Futures Trading Commission, kan være forvirrende, og noe av en kunst. Derfor kartlegger dataene og tolker nivåene som vises, en enklere måte å måle følelser via COT-rapportene. Barchart gir en enkel måte å kartlegge COT data sammen med et bestemt futures pris diagram. Tabellen nedenfor viser futureskontrakten Daily Continuous Euro FX (desember 2012) med en forpliktelse til Traders Line Chart-indikator lagt til. COT-dataene vises ikke som en prosentandel av antall forhandlere kort eller lenge, men som antall kontrakter som er kortvarige. Figur 1. Daglig Kontinuerlig Desember Euro FX Futures En type kompensasjonsstruktur som hedgefondsledere vanligvis bruker i hvilken del av kompensasjonen som er resultatbasert. En beskyttelse mot tap av inntekt som ville oppstå hvis den forsikrede døde. Den navngitte støttemottakeren mottar. Et mål på forholdet mellom en endring i mengden som kreves av et bestemt godt og en endring i prisen. Pris. Den totale dollarverdien av alle selskapets utestående aksjer. Markedsverdien beregnes ved å multiplisere. Frexit kort for quotFrench exitquot er en fransk spinoff av begrepet Brexit, som dukket opp da Storbritannia stemte til. En ordre som er plassert hos en megler som kombinerer funksjonene til stoppordre med grensene. En stop-limit-ordre vil. Forex Market Sentiment How8217s Mr. Market Feeling Hver Forex Trader vil alltid ha en mening om markedet. 8220It8217s et bjørnmarked, alt går til hell8221 8220Things ser lyse ut. I8217m ganske bullish på markedene akkurat nå.8221 Hver handelsmann vil ha sin egen personlige forklaring på hvorfor markedet beveger seg på en bestemt måte. Når handelen uttrykker handelsmenn, uttrykker dette utsikten i hvilken handel han tar. Men noen ganger, uansett hvor overbevist en handler er at markedene vil bevege seg i en bestemt retning, og uansett hvor pen alle trendlinjene kommer opp, kan handelsmannen ende opp med å tape. En forex-aktør må innse at det samlede markedet er en kombinasjon av alle synspunkter, ideer og meninger fra alle deltakere i markedet. That8217s right8230 ALLE. Denne kombinerte følelsen av at markedsdeltakere har, er det vi kaller markedssentiment. Det er den dominerende følelsen eller ideen om at flertallet av markedet føles best forklarer den nåværende retningen til markedet. Hvordan utvikle en markedssentimentbasert tilnærming Som en forex-aktør, er det din jobb å måle hva markedet føler. Er indikatorene pekende mot hausse forhold. Er handlende bearish på økonomien Vi kan ikke fortelle markedet hva vi mener det burde gjøre. Men hva vi kan gjøre er å reagere som svar på hva som skjer i markedene. Vær oppmerksom på at bruk av markedssensitiv tilnærming doesn8217t gir en presis oppføring og utgang for hver handel. Men ikke fortvilelse Å ha en følelsesbasert tilnærming kan hjelpe deg med å bestemme om du skal gå med strømmen eller ikke. Selvfølgelig kan du alltid kombinere markedsstemningsanalyse med teknisk og grunnleggende analyse for å komme opp med bedre handelsideer. I aksjer og opsjoner kan handelsmenn se på volumhandel som indikator på følelser. Hvis en aksjekurs har steget, men volumet faller, kan det signalere at markedet er overkjøpt. Eller hvis en fallende lager plutselig reverseres på høyt volum, betyr det at markedssentimentet kan ha endret seg fra bearish til bullish. Dessverre, siden valutamarkedet handles over-the-counter, har det ikke et sentralisert marked. Dette betyr at volumet av hver valuta som handles, ikke kan måles enkelt. Uten verktøy for å måle volumet, hvordan kan en forex-aktør måle markedssentiment Dette er hvor Commitment of Traders-rapporten kommer inn

No comments:

Post a Comment